Εθισμός στο διαδίκτυο/Απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο

Φάκελος ΥΓΕΙΑ

«ΠΡΟΣ ΤΗ ΝΙΚΗ» Φεβρουαρίου 2023

Απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο για τον Εθισμό στο διαδίκτυο

Αν το άθροισμά σου είναι:

16-22: η σχέση σου με το διαδίκτυο φαίνεται γενικά ισορροπημένη. Συνέχισε να το χρησιμοποιείς με μέτρο, απολαμβάνοντας τα θετικά της χρήσης του!

23-33: το διαδίκτυο σε μαγεύει και προσπαθείς να ελέγξεις τις ώρες που το χρησιμοποιείς στην καθημερινότητα, χωρίς πάντα να το καταφέρνεις.

34-48: Η διαδικτυακή σου ζωή (είτε ασχολείσαι με διαδικτυακά παιχνίδια είτε με social media είτε με ό,τι άλλο) τείνει να αντικαταστήσει την πραγματική. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσεις τον ρόλο που παίζει η χρήση του στην καθημερινή σου ζωή και να αναζητήσεις βοήθεια από ανθρώπους που έχεις εμπιστοσύνη, καθώς και νέες ενδιαφέρουσες δραστηριότητες και ασχολίες.

Όλες οι έρευνες συμφωνούν στο ότι η υπερβολική ώρα πλοήγησης επηρεάζει αρνητικά τη σχέση μας με τον εαυτό μας, τις σχέσεις μας με τους άλλους, τη σχολική επίδοση αλλά και την ψυχική μας υγεία.

Ακολουθούν μερικές προτάσεις, αν εσύ ή κάποιος φίλος σου διαπιστώσεις ότι αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα. Αξίζει να τον στηρίξεις και να τον ενθαρρύνεις προτείνοντάς του δραστηριότητες και ασχολίες στην «πραγματική ζωή».

  • Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε αν υπάρχει κάποιος λόγος που μας δυσκολεύει συναισθηματικά και έτσι να ενισχύει την ενασχόλησή μας με το διαδίκτυο. Αν, για παράδειγμα, τον τελευταίο καιρό αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα που σου δημιουργεί άγχος, ένταση, αρνητικά συναισθήματα, μοναξιά κ.λπ., τότε πρέπει να το αναγνωρίσεις και να το αντιμετωπίσεις ζητώντας βοήθεια από κάποιον που του έχεις εμπιστοσύνη.
  • Ενίσχυσε τις διαπροσωπικές σου σχέσεις και επέκτεινε το δίκτυο των φίλων σου! Πολλές φορές, όταν νιώθουμε απομονωμένοι από φίλους και συνομηλίκους, τείνουμε να περνάμε περισσότερες ώρες στο διαδίκτυο. Όσο πιο πολλούς φίλους έχεις στην «πραγματική ζωή», τόσο λιγότερο θα χρειάζεσαι το διαδίκτυο.
  • Βρες υγιείς δραστηριότητες που σου αρέσουν στην «πραγματική ζωή», προκειμένου να γεμίσεις τον ελεύθερο χρόνο σου! Ποδόσφαιρο, μπάσκετ, χορός, μουσική, ζωγραφική είναι μερικές μόνο ασχολίες που θα σε βοηθήσουν να ξοδεύεις λιγότερο χρόνο στο διαδίκτυο και να αποκτήσεις καινούριους φίλους.
  • Θέσε μόνος/μόνη σου στόχο για τις ώρες που θα δαπανήσεις στο διαδίκτυο και μην περιμένεις από τους γονείς σου να το κάνουν αυτό για σένα. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ξυπνητήρι που να σου υπενθυμίζει πότε πρέπει να σταματήσεις ή να δεσμευτείς ότι θα κλείνεις τον υπολογιστή ή το κινητό συγκεκριμένες ώρες κάθε βράδυ και να μπαίνεις στο διαδίκτυο, αφού θα έχεις τελειώσει με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις σου. Εσύ είσαι υπεύθυνος για τη συμπεριφορά σου!

Με εκτίμηση

Dr Γιατρός

Σχόλια:

Αφήστε μια απάντηση

Ένα κάθε μέρα

21 Σεπτεμβρίου 2023

Καλοί τρόποι στο τραπέζι

Μην απλώνετε τα χέρια σας και μην ακουμπάτε τους αγκώνες σας, αλλά μόνο το μισό των χεριών σας. Μη χειρονομείτε με τα μαχαιροπίρουνα και μην τα χτυπάτε στο πιάτο, καθώς τρώτε.

Γίνε και εσύ συνδρομητής !

Πρόσφατες αναρτήσεις

Το συναξάρι της ημέρας

Φιλικές Ιστοσελίδες